جذب مخاطب برای یک وبسایت از ملزومات به حساب می آید . جدا از موضوع وبسایت ، باید به تولید محتوا و بارگذاری محتوای جذاب و مفید اهمیت ویژه ای بدهیم . به قوی آقای بیل گیتس : محتوا پادشاه است !
در این مقاله قصد داریم تا شما را به سه روش جذب مخاطب و بازاریابی محتوا آشنا کنیم . در ادامه همراه با سارین وب باشید .
3 نوع رایج بازاریابی محتوا در طراحی سایت
1. وبلاگ
2. استفاده از فرمت های خلاقانه در محتوا
در ادامه به تشریح آن می پردازیم :
1. داشتن وبلاگ
ایجاد وبلاگ یکی از ساده ترین راه های بازاریابی محتوا می باشد. بسیاری از شرکت ها مقاله هایی را در مورد مفاهیم جدید در زمینه کاری خود و راهکارهای کاربردی و ... در سایت خود به طور مرتب قرار میدهند. آن ها این مقالات را به اشتراک میگذارند تا از این طریق مخاطبان خود را جذب کنند.
این روش بسیار راحت و کم هرینه میباشد تنها کافیست خودتان یا یک محتوا نویس مقاله ای را آماده کرده، تصاویر مناسب به آن اضافه کنید و منتشر نمایید. این روش در عین سادگی، احتمال موفقیت پایینی هم دارد.
2. فرمت های خلاقانه
این هم نوعی تولید محتوا میباشد منتها با روش هایی خلاقانه تر:
• اینفوگرافیک: اینفوگرافیک ارائه یک مطلب از طریق تصاویر میباشد یعنی محتوا را به همراه تصاویر با نوشته های بسیار کوتاه ارائه میکنید و در صورت پیاده سازی درست بسیار تأثیرگذار است.
• اینفوگرافیک متحرک: همان اینفوگرافی ها هستند به همراه انیمیشن
• ویدئو: روز به روز به ارزش و نقش ویدئو در دنیای سئو و بازاریابی افزوده میشود زیرا کاربران تمایل بیشتری برای تماشای ویدئوها نشان میدهند. اگر تصویر باعث جلب توجه مخاطب میشود، تأثیر ویدئو هزاران برابر تصویر است. سعی کنید ویدئوهایی با هدف ارائه راهکارهایی برای حل مشکلات کاربران و یا ویدئوهای آموزشی تهیه کنید تا پاسخگوی نیاز کاربرانتان باشد.
• گرفتن تست: سعی کنید کاربر را به گونه ای تشویق به تعامل با سایتتان نمایید. مثلاً اگر مطلبی آموزشی ارائه میکنید در انتها تستی ارائه کنید نا کاربر مهارت خود را از آن طریق بسنجد.
• مصاحبه: مصاحبه با اشخاص سرشناس و باتجربه در فیلد کاری خودتان باعث جلب توجه کاربرانتان میشود.
برای طراحی سایت ، سئو وبهینه سازی با تیم سارین وب در تماس باشید .
منبع:طراحی سایت
نویسنده: میترابیگی
تاریخ: چهارشنبه 11 مرداد 1396 ساعت: 23:41
تعداد بازديد : 242
به این پست رای دهید: